onsdag 5 oktober 2016

Det går uppåt!


JAA! Idag kom det glädjande beskedet att mina vita blodkroppar piggnat till och börjat dela på sig. Överläkaren berättade det nyss på ronden. Värdena är redan uppe på 0,25. När de väl sätter igång brukar det dessutom gå snabbt. De är pigga och friska. Vid 0,5 släpper de hem mig och det kanske kan ske redan på fredag. Det trodde jag aldrig. Jag hade räknat med att vara kvar tills nästa vecka också.

Nu gäller det bara för mig att äta och dricka lite mer. Jag måste ju få i mig lite mer näring så jag orkar åka hem. Maken får också lite extra jobb med att städa av hemma så det är rent när jag kommer. Jag har ju många restriktioner när jag kommer hem. Bland annat får jag inte städa. Det är mycket aber med maten också. Men det reder sig nog bara jag kommer hem. Just nu längtar jag mest efter att få komma ut och känna vinden susa i de små testar jag har kvar.


1 kommentar: