lördag 29 oktober 2016

Höstsol och Haunted Hides






Det har varit några fina dagar nu. Solen har tittat fram och då lyser hela naturen upp. Hunden och jag har tagit en promenad över kullen ut på vägen tre gånger den här veckan. Dessutom har jag cyklat lite på motionscykeln och tränat lite med gummibandet. Det tar sig alltså.


Man kan tycka att det går väldigt sakta framåt, men det går ändå åt rätt håll. Ibland blir jag förstås rätt trött och då får jag vila en stund. Det är svårt att planera något för jag vet aldrig hur dagsformen är. Igår körde jag i alla fall till Bredaryd och handlade på Smålänningen. Visserligen var jag helt slut efteråt. Jag fick sitta fem minuter i bilen innan jag körde hem igen. Men jag kom ut en liten runda och det funkade att köra bil.


Idag var det lite kyligt om öronen när hunden och jag gick vår promenad. Nästa vecka måste vi gå lite mer. Eva har fått jobb så hon kan inte ta med Takko ut på dagarna. Vi får försöka själva. Det kanske är bra att jag tvingas gå ut lite mer.


Nu är det jättelängesen jag var ute på något geocachingäventyr. Katrin och jag pratade lite om nån tur när hon var här. Idag fanns ett event i Ljungby som man kunde besöka. Det kunde ju vara lämpligt att börja med. Eftersom vi inte visste riktigt om det skulle gå, anmälde vi oss inte förrän igår. Det såg lite dystert ut på besöksfronten. Ingen mer än eventsarrangören Pohacka hade anmält sig. Jag tyckte nästan synd om honom. Men när vi hade anmält oss, kom det tre till som ville vara med, dock ingen från Ljungby. Det verkar som om nästan alla ljungbybor har lagt av.


Idag packade jag ryggan med lite fika. Maken bestämde sig plötsligt för att hänga med. Han fick vara vår chaufför. Vi hämtade upp Katrin i stan och handlade lite kattmat innan vi drog vidare söderut. Vi kom fram några minuter innan utsatt tid och alla anmälda anlände. Vi blev till slut sex geocachare, en mugglare och fyra hundar. Det var trevligt att prata med alla en stund och fika i solskenet. Men vinden var lite kylig. Efter en timme drog vi oss hemåt igen.


Eventet blev min allra första logg på över en och en halv månad och den gav mig också en ny souvenir. Det är ju alltid trevligt. Temat var Haunted Hides. Det handlar förstås om Halloween, som ju är stort i USA. Jag brukar inte fira Halloween, men ett event kan man ju besöka. Vi behövde inte klä ut oss om vi inte ville. I år sammanfaller inte Halloween med Allhelgonahelgen och det tycker jag är bra för det är två helt skilda saker. Jag firar hellre Allhelgonadagen.


När vi kom hem lagade maken mat till oss. Det blev schnitzel med klyftpotatis. Mitt bidrag blev en äppeltzatziki. Det var gott och jag åt en stor portion med mina mått mätt. Det blev en bra dag den här höstlördagen.

1 kommentar:

  1. Nu skriver du så ofta att jag har svårt att hänga med. Härligt att det går framåt. Tråkigt för eventfixaren när det inte blir som man tänker sig med eventet. Känns som om geocaching är lite på nedgång... Vi har inte varit ute på länge. .. inte sedan vi loggade dina mystar. Vädret är ju så fint så vi tänkte oss en runda på Vänga mosse i morgon. Din senaste myst fattar jag inget av. Är du hemma på torsdag? Om det passar kanske jag kommer en sväng med förmiddagsfika då. Vi hörs om det .Anna-Lena

    SvaraRadera