måndag 16 januari 2017

Krassligt hos oss


Det har inte hänt så mycket på senaste tiden. Mest beror det på att jag har fått kämpa vidare mot förkylningen. Provsvaren visar inte på någon infektion, men i helgen har jag varit rätt däckad. Maken har fått en släng också. I fredags åkte han till jobbet, men han fick ge upp och åka hem igen.


Idag skulle jag påbörjat en ny kur med cellgifter, men den får vi skjuta på. Jag ringde in till hematologen och berättade läget. Då ställde de in sprutan som jag skulle fått imorgon. Det blir en vecka till med uppehåll. Förhoppningsvis har jag blivit lite bättre då. Nu är det mest hostmedicin som gäller.

Vi är ju inne i influensaperioden nu. För mig innebär det nog att jag får hålla mig hemma och inte träffa andra människor. Det är tråkigt men nödvändigt. Det betyder väl att det inte händer så mycket så jag inte mycket att skriva om. Bilderna är gamla för jag har inte varit ute med kameran på ett tag. Kanske kan jag gå lite rundor med hunden i alla fall.

1 kommentar: