onsdag 26 januari 2011

Tiotusen


Hoppsan! Bloggen passerade plötsligt 10 000 besökare utan att jag märkte det. Tänk att så många vill besöka mig och kanske läsa mina tankar och funderingar. Om några veckor fyller bloggen två år. Tiden går fort och vi kan bara hänga med.


Många firar milstolparna med en utlottning på bloggen. När min pysselblogg passerade jämnt, hann jag inte ordna någon utlottning. Jag får vänta tills nästa gång. Men nu kan jag skänka bort en liten sak. Ni behöver inte länka från någon blogg. Allt som krävs är en liten kommentar från er som vill vara med. På bloggens födelsedag den 19 februari drar jag vinnaren, som får ett litet häfte med mina dikter.

Låt er inte luras av titeln, Mångsidigt, för så många sidor innehåller det inte. Det är livet som är mångsidigt och det är livet jag skriver om. Just nu ska livet rymma mycket verkar det som, åtminstone arbetslivet. De närmaste veckorna fram till februarilovet har vi utvecklingssamtal och skriver individuella utvecklingsplaner med eleverna. Samtidigt rullar lektioner och andra aktiviteter på som vanligt. Vi fortsätter med vårt matteprojekt och förkovrar oss i den nya skollagen och läroplanen, Lgr 11. Det kanske inte blir så mycket bloggande den närmsta tiden.

Ikväll träffades vi i gemenskapsgruppen. Det är alltid trevligt att fika tillsammans, prata om livet utifrån en bok som vi läser och att be tillsammans. Ibland är frågorna svåra, ibland lättsamma. Det är ju så livet är. Det svåra och jobbiga varvas med det roliga och lättsamma.

2 kommentarer:

  1. Kul att så många tittat in till dig =)
    Jag gör det så fort jag ser att du uppdaterat, du skriver alltid så klokt och får en att tänka till.
    Dina liknelser är en annan sak som jag gillar skarpt. Du får mig verkligen att se det som den naturligaste sak i världen, att...ja så är det.

    Ha det gott även när pressen på arbetet blir stor....andas i fyrkant som en kollega till mig brukar säga =)

    SvaraRadera
  2. Oj, det har jag missat det där med utlottingar .... men jag tror attt det mest är pysselbloggar ... och någon sådan är det inge risk att jag staratr.. :))
    Har också samtal.... fast denna vecka är ganska lugn. Förra och nästa vecka blir "peak weeks".
    Du har inte haft din räknare så länge. Jag satte dit min efter all turbulens i bloggstarten... och den räknar på..... Det mest intressanta är ju att gå in och kolla hur många unika besökare det varit i statistiken. Trettio per dag i snitt ... tror de flesta är sådana som känner mej.... I går sa en av tjejerna i klassen : - Mamma har din blogg som favorit på sin dator. Lite häftigt!
    Ha det bra! Det kommer nog nå´t på din blogg till helgen!

    SvaraRadera