fredag 20 januari 2012

Lugna veckan

Den gröna vintern...
 Det kanske är dags för ett livstecken igen. Hela den här veckan har jag bara tagit det lugnt. Jag vaknade i måndags med feber och värk både i knoppen och kroppen. Inte mycket att göra åt mer än att stanna i sängen efter att jag sjukanmält mig. Tre dagar hade jag feber innan den gav med sig.
...mossgröna..
 Igår var det första feberfria dagen. Det var slut på hundmat och toapapper och en rad andra saker fattades i kylskåpet. Så jag tog bilen in till affären. Det tog på krafterna. När jag kom hem var jag helt slut. Det är inte klokt vad lite feber kan göra med orken. Sen fick jag vila resten av dagen.
Ismönster med coola droppar
 Men idag kändes det mycket bättre. Jag hade en tid på vårdcentralen i Forsheda för provtagning vid åttatiden. Jag trodde jag skulle vara jättetrött då, men jag var förvånansvärt pigg. Trots att jag är s k B-människa, alltså kvällspigg och morgontrött. Det kändes att krafterna börjat återkomma. Dessutom tittade solen fram och lockade ut oss på en promenad.
Blir det vitt här imorgon?
 Hunden blev överlycklig när vi gav oss iväg. Det blev hela skogsrundan. Så långt har jag inte orkat tidigare den här veckan. Det blev korta rundor om jag ens orkade ut. Igår hade jag kunnat ge mig ut på FTF-jakt på en ny geocache om jag bara hade orkat. Det har kommit några nya den senaste tiden inte så långt borta, men dem får jag leta reda på senare.
Hemma igen efter promenaden
 Imorgon ska det bli snö har de förvarnat på TV. Vi får väl se vad det blir av det. Jag tog i alla fall kameran med mig ut idag. Det känns mer som vår än som vinter. Men än kan mycket hända. Det kan ju bli andra bilder och andra vyer redan imorgon.
Den gröna julrosen har knoppar
 Utanför husknuten har i alla fall våren kommit. Min gröna julros har fått knoppar och snödropparna har redan slagit ut. jag gillar snödropparna för de ger nytt hopp om ljus och värme när våren kommer allt närmare. Det är bara att suga åt sig av deras livskraft. Det kan jag behöva.
Snödropparna har blommor
Medan jag varit sjuk har vår satsning i församlingen startat. Igår kväll var första samlingen på 40 dagar med den Helige Ande. Det var en ekumenisk samling med Håkan Sunnliden som talare. På söndag kväll är nästa möte med samma talare, då i församlingshemmet. Vi får se om jag orkar ta mig dit. I år har vi inte gjort någon ny andaktsbok, men det finns en bibelläsningsplan för de 40 dagarna. Jag får väl läsa ifatt när jag får tag i den.

2 kommentarer:

  1. Skönt att du piggnat till så sakteliga. Jag har ju fått förmånen att vara väldigt frisk... om man undantar lite små göra-ont-krämpor. Visst är jag riktigt ntacksam över att alltid få ha varit så frisk.
    Några snödroppar har jag inte sett, men julrosen blommar med flera blommor. Jätteskönt väder. Men i morrn ska det bli snö.. och jag unnar faktiskt barnen det nu. Jag kan stå ut med snö ett par månader ... speciellt som jag åker i från den en vecka... Ska åka till Hjälshammar och hämta resväskorna ... de två stora som vi har är familjegemensamma.Gör inget att det snöar säger C-E.... det går bra att köra ändå.
    Ha en bra helg och krya på dej... nu ska jag skriva lite i min blogg ..... istället för att skriva IUP-plan ... det är så TRÅKIGT ... men jag får ta en timme tillde t i morrn istället.

    SvaraRadera
  2. Härligt att du kryat på dig igen!! Det tar att ha feber, man behöver inte göra många knop innan man blir helt utslagen. Jag plockade in min enda blomman på julrosen förra lördagen så Stina fick den på brickan till sitt födelsedagdsfika på morgonen. Kul att hon också får en blomma plockad i trädgården på morgonen.

    Helgen har ägnats år nya rörelser till gympaprogrammet som jag drar igång i morgon, måndag.
    Hoppas du får en fin vecka nu. Kram

    SvaraRadera