fredag 29 januari 2016

Rapport från en soffa


Två dagar har jag varit helt försoffad. Jag varknade i torsdags och kände mig inte riktigt bra i magen, men det dröjde ett tag fram på förmiddagen innan magsjukan visade sitt rätta ansikte. Som tur var hade jag stannat hemma från jobbet. Annars hade jag nog inte tagit mig hem för egen maskin. Torsdagen tillbringade jag mest i sängen, när jag inte satt på toaletten. På eftermiddagen flyttade ajg ner till soffan. Jag lyckades lösa något korsord i pauserna. Det här Gudokuts lösenord avslöjar den här dagens nyckelord.


Takko höll mig sällskap tills maken kom hem. Jag försökte verkligen få i mig vätska men den verkade rinna rakt igenom mig. Kanske fick jag ändå behålla lite. På kvällen prövade jag lite yoghurt och det verkade funka. I morse mådde jag inte mycket bättre och matsedeln var densamma. När maken kom hem, fixade han lite nyponsoppa till mig. Ikväll verkar jag kunna behålla en del och får lite mer energi. Det gör lite ont i magen och den är öm om man klämmer på den.


Jag har insett att den här helgens inbokade aktiviteter får strykas ur kalendern. Nu gäller det att återhämta sig så fort som möjligt. Idag skulle vi hämtat min nya bil, men det fick vi skjuta på till nästa vecka. Just nu behöver jag ingen bil. Jag stannar nog där jag är. Lite mer energi har jag nog fått för jag löste en ny myst som kom tidigare idag. Om jag hade varit frisk, kunde jag gett mig ut på en FTF-jakt i Svanaholm, men den avstod jag gärna från. Det blir fler tillfällen att logga den nya gömman.


Lite frisk luft har jag ändå fått. Vi hundägare får ge oss ut även om det regnar och om magen protesterar. Det blev inga långa promenader för hunden och mig, men maken gick en längre runda när han kom hem. Nu har snön helt försvunnit längs stigen. Det går fort. Förra fredagen pulsade vi i snön. Men det kan snabbt ändra sig och så har vi vinter igen. Jag önskade bara att magsjukan kunde försvinna lika snabbt som snön.

1 kommentar:

  1. JA, den snösmältningen gick väl rekordfort. Det var ju mer än en decimeter snö som skulle bort. Vattensamlingar har snön iallafall åstadkommit, det märkte jag på dagens skogsvägpromenad.
    Tråkigt med dina krassligheter. Hoppas att magsjukan lämnar dig snarast.Är ju så jobbigt! Fattar inte att du orkade gå ut med Takko, när du var så dålig. Men måste man,s å måste man... Krya på dej nu!

    SvaraRadera