söndag 24 januari 2010

Fotspår




Den här veckan startade vår satsning "40 dagar på väg" som vi brukar ha i kyrkan i början av året. Tidigare har vi samlats kring "40 dagar med Vår Fader" och "40 dagar i Guds närhet". Första veckans tema var "i Jesu fotspår". Vi hade en samling med uppstart i onsdags. Idag möttes vi till gudstjänst. Eftersom vår pastor hade ledig helg föll det på min lott att predika. 



På allmän begäran publicerar jag här min predikan från idag. Titeln är "Att följa i Jesu fotspår". Jag har lagt ut den i Google Docs. Klicka på titeln så kommer du till dokumentet. I texten har jag skrivit ner mina tankar och det jag ville säga. När man talar kan man ibland lägga ut orden lite mer och förklara utförligare. Ett centralt begrepp i bibeln är lärjungaskap. Det är det predikan handlar om. Den här gången gjorde jag en egen skylt av bokstavskex.



Om någon är intresserad av den andaktsbok vi gjort på samma tema, kan ni höra av er. Så kan jag kanske skicka den. 



Som vanligt var hunden och jag ute på promenad idag. Det var skönt att gå och vi hade skogen för oss själva.
   


Fågelrestaurangen behövde påfyllning. Sedan var den välbesökt av fåglar på söndagsmiddag.



Katten Stig ville också komma in på restaurangen. Han lyckades tömma restaurangen på besökare. Då var det inte lika roligt. Dessutom hittade han inget som föll honom i smaken. 

4 kommentarer:

  1. Häftiga och fina bilder du visar oss. Jag kom precis hem från min söndagsmotion...gammaldans. Oh, så svettigt det blev idag, med lite förkylning i kroppen dessutom =)

    Jag är intresserad av andaktsboken och så ville jag läsa din predikan, men jag hade inte tillåtelse till att komma in. Du måste nog tillåta min adress för det.

    Nu är det kvällsmat och sängen som gäller =) Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Nu ska det funka. Hade inte lyckats publicera dokumentet. Skickar andaktsboken med posten.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att läsa dina tänkvärda predikarord! Mycket tänkvärt! Så bra med en lekman som predikar och som tar med sin värld in i det som framförs. Så borde det ofta vara.

    SvaraRadera
  4. Tack för de fina orden och tankarna!! Kul att man kan ta tillvara de kloka personer som finns... Tack Inga!

    SvaraRadera