fredag 1 mars 2013

Äntligen vårmånad


Nu syns det att solen värmer och smälter allt det frusna. Det vita täcker inte helt, marken tittar fram. Vi tog en härlig promenad efter jobbet och samlade D-vitamin från solens strålar. Jag fick nog en liten dos även på vid lunchtid då jag var ute och rastvaktade på skolgården.



Det enda jobbiga med tiden som kommer är att det blir blött, slaskigt och halkigt på vägarna. När man ska samsas med både bilar och traktorer blir det lätt spårigt och ojämnt. Men det är sånt man får ta när man bor på landet.


 Efter promenaden blev det fika här hemma innan jag virkade klart makens mössa. Ja, själva mössan gjorde jag för längesen, men den kliade påstod han och ville ha ett foder. Så jag har virkat ett foder i bomullsgarn. Nu ska det väl inte klia.



Ikväll har jag förberett och laddat lite inför morgondagen. Då ska Katrin och jag ge oss ut på äventyr. Vi ska först åka till Ullared och logga kundvagnsrace. Jag hoppas den cachen ska kunna bli min #1500. Sen fortsätter vi att logga burkar så länge vi orkar. Katrin har inte så många kvar till samma summa. Kanske kan vi fira båda två. Lite shopping får väl också ingå.



Takko älskar att skutta runt i snön, men om jag släpper honom försvinner han ner till grannarnas tikar. Så han får vara kopplad när vi är ute. Han längtar nog också till sommaren. Vi letade i trädgården efter vårtecken, men inga snödroppar än. Några små blad var på väg upp bara. Men snart kommer de.


Det har blivit många bilder på solnedgångar. Himlen blir oftast så vacker vid den tiden. Fast en bild kan inte göra upplevelsen rättvisa. Dagens variant blev lite suddig, men färgerna var fina.

1 kommentar:

  1. Ha det bra på cachingturen. Som sagt, jag avvaktar med dylik verksamhet tills det är barmark.
    Och att få 1500 cacher.... ja, det blir väl om jag skulle bli en pigg pensionär.
    I år ska jag inte sätta några mål alls, men leta burkar, det kommer jag att göra lite då och då. Speciellt om vi besöker " ny" plats. Gillar att skaffa souvenircacher.... ett mycket bra alternativ till att köpa souvenirer som man ändå inte har någon plats/användning för.
    Ser fram emot ert event vid Borgen...

    SvaraRadera