onsdag 19 mars 2014

Regnväder på servicerundan


De senaste dagarnas väder har inte precis varit strålande. Det har mest varit regn, rusk och blåst. På måndagens rastvakter och bussvakter höll jag nästan på att lyfta och blåsa iväg. Sen var det skönt att komma under tak igen.


Igår var det dags att logga en cache igen och då passade jag också på att utföra lite underhåll på några av mina gömmor i stan. Först stannade jag till vid infarten mot sjukhuset. Där har jag en flitigt besökt gömma som enligt loggarna skulle vara blöt. De hade fått hälla ut vatten ur burken. Jag bytte ut den gamla trasiga zippåsen och loggboken mot nya hela och torra.


Precis när jag var klar där och satte mig i bilen, fick jag ett SMS. Mina glasögon var klara för avhämtning. Givetvis stack jag direkt dit. Det tog inte många minuter innan jag stod i affären.


Nu ser jag mycket skarpare på min omvärld. Jag gillade de gamla bågarna. De nya syns lite mer, men man vänjer sig. De sitter bra på i alla fall. Dessutom hade jag beställt ett par terminalglasögon. De har jag glömt att testa vid datorn, men de funkar bra att läsa med.

Efter optikerbutiken fortsatte jag till Prostskogen. Jag hade hört att min mystgömma där inte låg på rätt ställe. Det gjorde den inte. Platsen var tom och jag fick leta en bra stund efter burken. Det var inte förrän jag böjde mig ner och kikade in under en gran som jag såg den. Loggboken bestod numera bara av några blad från den ursprungliga boken. Jag fick lägga dit en ny loggbok och placera tillbaka burken på rätta stället.

Det var skönt att äntligen kunna bocka av dessa gömmor på att-göra-listan. har man lagt ut gömmor, måste man ju sköta dem också.


Innan jag åkte hem ville jag förstås logga en cache. Jag valde att åka till Katrins Pi-plats Värnamo. Dels var den inte så svår och dels kände jag till var jag kunde ställa bilen. Vi hade ju varit i trakterna på FTF-jakt i lördags. Det var en finfin gömma. Det roligaste med den var förstås koordinaterna. Både N- och E-koordinaterna slutade på 314. Så det var verkligen en riktig Pi-plats.


Det blev en tur till stan idag också. Luckan i kalendern måste ju fyllas igen. Jag åkte till Apladalen där Virrepinnen lagt ut en ny gömma. Bilen ställde jag vid förskolan på Tånnögatan. Sen traskade jag iväg mot gömman. Här hade de glesat ut lie bland träden. Det blir nog fint när det grönskar. Det var lätt att gå trots att det började skymma lite och att duggregnet fortsatte i oförminskad styrka. Jag fick leta lite för GPS:en ville inte nolla på rätt ställe. Men egentligen fanns det bara ett föremål att undersöka. När jag tittade upp, såg jag CO komma mot mig med hundarna. Han var väl ute på en hundrastningstur. Jag fick ett litet tips eller snarare en bekräftelse på att jag var på rätt ställe och snart hade jag burken i handen. Sen promenerade vi tillbaka mot bilen igen. Dagens logg var räddad. Nu är det bara tre dagar kvar att fylla.

Kameran kom aldrig fram på dagens runda. Bilden ovan är från i måndags. Då var jag ute i skogen med Takko. Vad vi gjorde vill jag inte berätta, men det ger sig imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar