måndag 22 juni 2015

Reträtt - retur - revansch


Det blev en snöplig reträtt igår kväll. Myggen blev alldeles för jobbiga. De anföll från alla håll och då var det bara att retirera till bilen och åka hem.


Jag mejlade till 1000sjöar och fick ett svar som förklarade en del av problemet. När jag närmade mig gömman, visade min GPS tydligen lite fel. Den kanske ville spela mig ett spratt eller så väntade jag inte in den så att den fick tid att stabilisera sig. Det var hit den visade mig. trots att jag letade runt lkite hittade jag ingen gömma.


Jag hade satt en watch på den så jag skulle se om någon loggade, men det hände inget på hela förmiddagen idag. Jag hade lite annat för mig, men framåt halv tolv kunde jag ge mig av. Sonen ville hänga med till Smålänningen så han fick även följa med på returen hit. nuːˈjɔɹk hette gömman som hade en fin utsikt över Vissösjön.


Prick klockan tolv kunde jag signera FTF-loggen. Den här gången hittade vi gömman lätt. Sonen gick först och var den som först fick syn på den. Vanlig normal amerikansk storlek var det på den dvs. Texas size.


Efter denna revansch kunde vi gå tillbaka till bilen med lätta steg. Idag var dessutom inte knotten ute och letade efter oss. Det var ganska varmt även om solen bara visade sig lite då och då.





Så här mitt i skogen vid en skogsväg hittade vi många fina blommor. De kan inte ha det så fett, men de piffar verkligen till sin omgivning. Det gäller väl oss mä'nniskor. man behöver inte ha det så fett för att kunna glädja andra genom att piffa till sin miljö.


Vi vände tillbaka samma väg för att handla lite på Smålänningen i Bredaryd. Då passerade vi en gömma som jag åkt förbi rätt många gånger nu. Den här gången stannade vi till för att kolla och om möjligt logga den. Den fanns nere vid strandkanten på Annebergssjön. Rekreation Hav/Annebergssjön. Air fishing var gömmans namn och jag hade för längesen förstått vad den gick ut på.


Det har funnits en föregångare till denna som jag loggat. Därför visste jag precis vad vi skulle göra. Sonen hjälpte till och snart hade vi loggremsan i handen. Det var visst bara två loggar före. Det svåra var att återställa den helt perfekt. Vi gjorde så gott vi kunde i alla fall.


Idag syntes det inte till några badgäster vid badplatsen. Vi stannade inte heller för ett dopp. Vi fortsatte till affären och sedan hem och laga lite mat. Vi började bli lite hungriga och idag blev det Fish & chips till lunch.


Maken var hemma idag. Hans tandvärk hade inte gått över så han var tvungen att besöka tandläkaren igen. På eftermiddagen lyckades han klämma in sig på en tid. Jag följde med och handlade lite under tiden. Det var dags att fylla på i förräden. Nu finns det mat så att de klarar sig medan jag är borta.


Imorgon bär det av till Hökensås för några dagar tillsammans med vännerna Katrin och Anna-Lena. Dessutom ska vi träffa fler vänner som bor i de trakterna. Ikväll är det dags att packa väskan och bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar