fredag 15 februari 2013

Hjärtedagen

Porlande vatten på väg mot Prostsjön
   Happy ♥ ♥ ♥ Valentine´s Day! Firandena avlöser varandra. Fettisdagen för två dagar sen. Idag Alla Hjärtans dag   ♥ ♥ ♥. Jag började dagen med ett besök på sjukhuset. I måndags var det bilen som undersöktes, idag var det min tur. Det var dags för kvartalsbesiktningen. Mina värden var stabila och doktorn var nöjd. Som vanligt pratade vi halva tiden om geocaching och halva om min hälsa. Men allt hänger ju ihop, säger man. Även om han inte sa det, tror jag att han gärna ordinerade lite geocaching.
Utsikt över Prostsjön
 Därför tog jag en liten promenad i skogarna runt Prostsjön. Jag har ju hittat fyra av de sex gömmorna som Fredrik lagt ut. Nr 5 har fått ett besök, men då hade jag inget flyt. Idag satsade jag först på nr 4. Det blev en hel del pulsande i snö innan jag kom fram till GZ. Jag letade ett tag, men hade svårt att nolla på trovärdigt ställe. Till slut gav jag upp och fortsatte mot nr 5. Den här gången nollade jag på ett helt annat ställe än sist, men det var inget ställe för en gömma. Jag insåg att dessa båda gömmor nog får ligga till sig och vänta på snöfria tider. Eller så får jag pumpa CO på mer information.
Vid  Draven
 Medan jag satt i väntrummet på sjukhuset, kollade jag mejlen i mobilen och upptäckte en alldeles ny gömma av 1000sjöar. Det är klart att han ska lägga ut en ny på Alla hjärtans Dag. Det hade man ju kunnat räkna ut. Men jag kunde ju inte rusa därifrån på stört. Först måste jag träffa min läkare. Medan vi satt och pratade hann våra danska vänner, Krusanders, logga en FTF. Det upptäckte jag när jag kollade mobilen igen.
Cachingstigen
 Då var det ju ingen brådska att styra västerut. Först tog jag en kopp kaffe och en fralla i cafeterian. Sedan drog jag till Prostsjön, men efter dålig lycka där, ville jag ändå gärna ta en cache. Så bilen rullade förbi Forsheda mot Draven.
Utsikt mot Källstorp
 Jag parkerade vid Väcklingetornets parkeringsplats. Där har jag loggat en enkel cache för längesen, men jag kollade inte om den var kvar. I stället tog jag stigen ner mot fågeltornet. Det var bara att följa fotspåren. Nu hade man fin utsikt mot Källstorp. Där finns också en gömma som jag inte har loggat än. Det får bli vid ett annat tillfälle.
Väcklingetornet
 Inga fåglar syntes till på Draven. Det är nog lite för kallt än för flyttfåglarna. Men om någon månad kan vi nog se en och annan. I tisdags såg vi ett fågelsträck med sångsvanar. Nu behövde jag inte gå ända ner till tornet för gömman fanns lite högre upp.
Utsikt från gömman
Gömman hittades enkelt. Spåren ledde raka vägen dit. Det var en av 1000sjöar nygamla burkar. Den hade legat där i elva år. Det är kul med de här nygamla gömmorna som han äntligen registrerar så att vi andra kan leta reda på dem. Jag hoppas det kommer fler.

Efter besöket vid Draven åkte jag hem och lagade lite mat. Det blev stekt potatis och helstekt fläskfile. Till det gjorde jag en jättegod sås. Jag smaksatte den med lite Pepsi. Det gjorde kryddan. När jag hade ätit, satte jag folie över den eldfasta formen och ställde den på bänken att svalna. Nästa gång jag kom ut i köket låg folienbiten på golvet och alla köttbitar utom två var borta. Det var förstås katterna som varit framme. Stackars maken fick nöja sig med två ynka bitar, när han väl kom hem. Sånt är livet med katter i huset.

Imorgon blir det mer geocaching. Då tänker vi dra till Skillingaryd och Vaggeryd. Där har det kommit en hel skur med cacher de senaste veckorna. Om vi har bra flyt, kanske jag till och med passerar #1500 loggade cacher. Wish me luck!   ♥ ♥ ♥  ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar