måndag 4 februari 2013

Sängläge

Nästan ingen snö
 Många dagar har gått sedan förra inlägget. Det beror på flera olika saker som mycket att göra på jobbet och flera aktiviteter i kyrkan. Vi har bl a haft årsmöte. Den gångna helgen hade jag tänkt skriva lite, men det gick inte alls. Vinterkräksjukan slog till med full kraft och det var bara att inta sängläge. Jag ska inte tråka ut er med sjukdomshistorier, men det var en riktig pärs som jag inte har återhämtat mig från än. jag har fortfarande lite feber och rejäl huvudvärk. Jag lär inte kunna gå tillbaka till jobbet förrän i slutet av veckan.
Snöflingorna faller
Det blir inte mycket gjort här hemma fast det finns massor att ta hand om. En liten liten runda med hunden blev det på förmiddagen, men sen var jag helt slut. Det är inte så konstigt för jag har inte lyckats äta något ordentligt sedan i fredags.Jag gillar att det blivit minusgrader igen. Stigen blir inte så geggig då. Snön var nästan borta, bara lite puder på marken. För en stund sen började det falla stora snöflingor, men det snöfallet varade inte så länge. Det blev i alla fall lite vitare på marken. Det varar kanske inte så länge. Jag tycker det verkar ha övergått i regn. Nu är det dags att försöka få i sig lite näring så att krafterna kan återvända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar