lördag 23 februari 2013

Lördag med lite av varje


Lördag och melodifestivalen är avklarad. För en gångs skull fanns det låtar jag gillade. Rätt låtar gick till finalen. Utan att jag behövde rösta. Jag röstar ju aldrig så egentligen har jag väl inte rätt att klaga om det blir fel låt som vinner.


Det var en grå dag idag. Jag tyckte det fanns många solar på väderkartan men tydligen inte här. Hunden och jag tog en lång runda på eftermiddagen. Det var skönt att komma ut i frisk luft och få röra på påkarna. Hunden skuttade runt och nosade överallt. Det fanns säkert många intressanta dofter. Igår kväll försvann. En av grannarna en bit bort ringde och sa att han var där. Deras tik löpte och sånt kan hanhundar känna på långt håll. Så nu får han inte gå ut utan koppel.


Snön håller sig kvar. Det var lite isigt i spåren på vägen. I snön fanns en massa spår efter rådjur och harar. Vildsvinen har hållit sig borta som tur är. Men fåglarna sjunger. Idag såg jag en nötväcka som klättrade på en  ekstam. Det är roligt när det rör på sig. Ekorren brukar också klättra bland ekarna. Den sitter uppe på en gren och tittar på oss när vi går förbi.


På morgonen träffades vi i styrelsen för att äta frukost ihop. Det blev en riktig hotellfrukost. Först fanns det yoghurt och flingor, mackor och pålägg, kokta ägg, juice, kaffe och te. När vi trodde vi var klara, kom det fram bacon, prinskorvar och äggröra. Så mycket brukar jag inte äta på morgonen, men gott var det.


Sen fortsatte vi att samtala om viktiga saker. Det blev ett bra samtal. Ibland kan samtal vara bra, men de leder inte alltid till förändring eller handling. Jag hoppas att det vi bestämde ska leda till förändring. Vi avslutade förmiddagen med att be tillsammans och för varandra. Det är också skönt att någon ber för mig.


Imorgon är det gudstjänst igen. Vi fortsätter på temat i våra 40 dagar och har kommit till "Den kämpande tron". Tonåringarna ska sjunga. De blir säkert en bra gudstjänst.

Vertex försöker gömma sig i buskarna

1 kommentar:

  1. Ser smältande snö på en av dina fina bilder. Känns bra. Hopas verkligen att ert samtal leder framåt. Det finns alldeles för många samtal, som i och för sig är trivsamma, men helt fruktlösa. Ska rösta när det är finaldags i Melodifestivalen. Måste ju ge mina gamla elever några röster. Det är så kul att se att det går så bra för dem.

    SvaraRadera