söndag 29 augusti 2010

Guldkant på molnen

Växlande molnighet och lokala regnskurar kan man ofta höra om i väderprognoserna. Idag har det verkligen stämt. Det finns inget så ombytligt som vädret just nu. Ena minuten skiner solen. I nästa sekund öppnar sig himlen och vräker ner ännu mer regn. Det har ju redan kommit mer än det brukar även om augusti är en av årets nederbördsrikaste månader. Det är mycket vatten ute i markerna och alla små och stora vattendrag har stigit. Men även molnen har sina guldkanter när solen skiner på dem.

Min dator är fortfarande inget guldkantat föremål. Jag kan visserligen komma in i den nu, men delar av tangentbordet fungerar inte. Man kan väl hjälpligt böka sig runt bland filer och appar om man plockar fram tangentbordet på skärmen, men det är ingen höjdare. Nästa åtgärd blir att försöka hitta ett externt tangentbord som fungerar och koppla till det. En tröst är att jag i alla fall kan komma åt mina filer och alla bilder som jag inte hade gjort någon backup på.

Dagens guldkant var ändå telefonsamtalet från äldste sonen som meddelade att han kommer hem imorgon kväll. Det är roligt när de kommer hem. På måndag får vi fira. Då fyller han 24 år.

Tidigare idag fick jag ett meddelande från en av mina amerikanska vänner på Facebook. Det stod bara GBU. Det var en ny förkortning jag inte sett förut, men jag tolkar den som "God bless you". Skickar den
vidare till alla er som hittat hit, GBU.

2 kommentarer:

  1. GBU - bra förkortning, Kul när barna kommer hem, det är då man verkligen uppskattar att de faktiskt flyttat en bit. Ska försöka åka ner till Malmö inom de närmaste veckorna- har inte varit där sedan i april. Så det kan vara dags. Såg också guldkantade moln i går. Idag har det mest varit svartkantade dito. Ha en bra vecka. Ska kolla om du har nå´t på mattebloggen än...

    SvaraRadera
  2. Härligt när barnen kommer hem, om bara för en snabb visit.
    GBU- den skickar jag tillbaka till dig. Bra förkortning!!

    Ha det gott!!

    SvaraRadera