fredag 18 maj 2012

Fint besök från Finland


 Kristi himmelsfärdsdag brukar vara kall och regnig. Så var det det här året också. Det blev en hundpromenad i regn. På eftermiddagen skulle vi åka hem till min syster för att träffa goda vänner från Finland.

 Iris och Irmeli kom med sin mamma till Sverige efter kriget. De kom att bo hos mina morföräldrar och sedan dess hör de till vår släkt. Numera bor de i Spanien på vintern och i Finland så här års. Men de har inte glömt oss och besöker Sverige nästan varje år.

 Det blev ett litet knytkalas hemma hos syrran. Grillspett och kyckling tillagades över glöden utomhus, men vi satt inne bakom glasdörrarna.



 Nästan alla mina syskon var där. Det var bara en bror som fattades, men han jobbade. Vi andra var där med respektive.



Min mor var så pigg så hon kunde vara med. Det är trevligt när man kan hålla kontakt med vänner trots att det skiljer många mil och även år. Idag finns många möjligheter. Jag brukar chatta med dem via Facebook ibland. Men det är trevligare att ses IRL.

1 kommentar:

  1. Härlig familjedag! Det är kul med sådan ibland, även om vår familj inte är så stor.... så är det det. Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera