söndag 9 december 2012

Vintersol och julmusik

Nyfallen pudersnö ger fröställningarna mössor
 Ibland är det skönt med en riktig sovmorgon. Idag var en sådan dag. Det blev frukost och fika i ett innan vi gav oss ut i det soliga vintervädret. Det hade kommit lite mer snö och lagt sig som mössor på vinterståndarna och andra växter. Vintersolen spred sina bleka strålar, men det var skönt att komma ut och inte så kallt som tidigare.
Frusen stig över fälten
 Vi gick vår vanliga runda. Ni känner nog igen vyerna. Det är samma gamla träd, samma fält som jag brukar fotografera. Men det är lika vackert ändå.
Solig promenad med hunden
 Maken åkte till stan men det var tur att jag stannade för han kom inte tillbaka förrän precis när jag skulle åka. Jag tog det lugnt, slängde in lite tvätt i maskinen, lagade lite mat och tittade lite på TV.
Vintersol mellan granarna
 När det började bli dags att göra sig i ordning, gick jag ut och kollade pannan för att se så att det fanns duschvatten. Då visade det sig att fläkten stannat och pannan slocknat. Så jag fick tända igen och vänta lite på varmt vatten. Tumlaren hade stannat och jag fick inte igång den. Så det blev till att torka det jag behövde med hårfönen. När varmvattnet var någorlunda uppe i temperatur, ställde jag mig i duschen. Då var det stopp i avloppet så jag stod i vatten som inte ville rinna undan. Mycket strul var det innan jag äntligen kom iväg till körsamlingen. Halvvägs till Forsheda kom jag på att jag glömt mina skor och fick åka tillbaka hem och hämta dem. Därför blev jag lite sen, men jag kom fram i alla fall.
Uppladdning inför julkonserten
 Vi övade lite på intåg och uttåg. Några låtar hann vi dra igenom. Sen laddade vi upp med lite fika medan konsertbesökarna anlände till kyrkan. jag lyckades hitta en kollega som tog hand om min kamera och tog lite bilder från första föreställningen. Tack, Sandra, för att du tog alla fina bilder åt mig! Här följer en liten kavalkad av bilder.







Mellan föreställningarna var det fika för alla besökare. Det ingick i biljettpriset. Vi hann prata lite med de som kom och lyssnade. Sen var det dags för nästa föreställning. Den gick lika bra som den första. Behållningen från konserterna går till Hela Människans arbete med De Glömda Barnen. Det finns många barn i Sverige som lever i familjer med missbruk eller psykisk ohälsa. De behöver en plats att gå till där man bryr sig om dem och ordnar bra aktiviteter och möjlighet att samtala om sin situation med någon som förstår. När allt var över kunde vi pusta ut. Det var lika roligt som det brukar vara och nu kan det kännas lite tomt. Men julen är inte över än och det blir ju fler tillfällen att sjunga julsånger tillsammans. Imorgon ska jag inte göra så mycket. Man behöver vila ibland.

1 kommentar:

  1. Vilken tur att jag satt så bra och fick hedersuppdraget att ta kort=) De blev ju bra, bilderna. Konserten var som du vet att jag tycker, riktigt bra och stämningen var på topp!

    Sandra

    SvaraRadera